Prismojen ja S-markettien asiakasmäärä kasvoi liki 100 000:lla
– On ilo huomata, että uudet halpuutetut hinnat kiinnostavat asiakkaitamme. Näyttää siltä, että monet ovat jopa hamstranneet. Siihen ei kuitenkaan ole tarvetta. Halpuuttaminen on jatkuvaa, ja hinnat pysyvät alhaalla, S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu vakuuttaa.S-ryhmä ilmoitti sunnuntaina 18.1.2015, että se laskee 400 suosituimman elintarvikkeen hinnat Prismoissa ja yli sadan ruokatuotteen hinnat S-marketeissa.Asiakkaat ottivat tiedon vastaan innostuneina. Maanantaina Prismoissa ja S-marketeissa oli yhteensä liki 100 000 kävijää enemmän kuin vastaavana maanantaipäivänä viime vuonna.Kauppa kävi aamusta asti vilkkaana. Valtakunnallisesti myynti kasvoi kaikkiaan lähes 20 prosenttia. Esimerkiksi Oltermanni-juuston ja Reissumies-leivän myynnit olivat viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna kuusinkertaiset.Uusi hintataso huomattiin etenkin juustohyllyllä. Juustopalojen kokonaismenekki oli eilen vuodentakaiseen nähden yli kaksinkertainen. Heikommin säilyvissäkin tuotteissa kokonaismenekin kasvu on merkittävä: esimerkiksi maitoja myytiin 27 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana maanantaina. Odotetusti myös rahkojen myynti oli erinomaista, parhaimmillaan päästiin yli kuusinkertaisiin myyntimääriin.Eilen hamstraaminen näkyi muutamien hyllypaikkojen, erityisesti leipähyllyjen tyhjenemisenä.– Teemme kaikkemme, jotta saamme kaikki tuotteet riittämään kysyntäpiikkienkin ylitse, kertoo Alarotu.Lisätietoja: S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu, p. 010 76 80364, sähköposti: ilkka.alarotu@sok.fiS-ryhmän ruokakauppojen hinnat ja valikoimat verkossa 24/7: www.foodie.fiMarketkaupan uusimmat uutiset aina ajan tasalla: www.patarumpu.fi