S-ryhmän ja Vegaanihaasteen yhteistyö laajenee – mukana nyt kaikki S-ruokakaupat


Tammikuussa järjestettävä kaikille avoin ja maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. S-ryhmä tekee tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa, kun yhteistyö laajenee kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).

02.01.2025

– Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisesti vaihtoehtoja ja tehdä ilmaston kannalta viisaiden valintojen tekemisestä mahdollisimman helppoa. Suurin päivittäistavaraketjumme S-market on ollut mukana Vegaanihaasteessa jo useiden vuosien ajan, ja olemme saaneet yhteistyöstä hyviä kokemuksia sekä paljon kiitosta. Tämän vuoksi on hyvin luontevaa, että yhteistyömme laajenee nyt kaikkiin S-ruokakauppoihin, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Hans Backström.

Vegaanihaasteen suosio näkyy vuosittain kauppojen hyllyllä. Tammikuussa 2024 S-market kannusti asiakkaita kasvipohjaisten tuotteiden valintaan myös tuotealennuksilla. S-marketin vegaanisten tuotteiden myyntimäärät kasvoivatkin keskimäärin 15 prosenttia edellisen vuoden tammikuuhun verrattuna.

– Haluamme osaltamme madaltaa kynnystä kasvipohjaisten tuotteiden kokeiluun ja auttaa niiden arkipäiväistymisessä. Kannustamme tänäkin vuonna asiakkaitamme haasteeseen osallistumisessa muun muassa tuotekampanjoilla: Oddlygood- ja Härkis-tuotteet ovat tammikuun ajan 20 prosentin alennuksessa. Myös Yhteishyvän vegaaniset reseptit tarjoavat edullista ja maukasta vegeinspiraatiota arkeen sekä juhlaan, sanoo Backström.

S-ryhmän vastuullisuusohjelman tavoitteena on, että 65 prosenttia myydystä ruoasta on kasvipohjaista vuonna 2030. Vuonna 2023 kasvipohjaisen ruoan osuus oli jo 60 prosenttia. Osuuskaupparyhmä on myös yhtenä perustajajäsenenä vuoden 2023 lopussa perustetussa Pro Vege -yhdistyksessä, jonka tarkoituksen on edistää kasvipohjaisen ruoan kehitystä ja kasvua Suomessa.

 

Reseptejä ja tuotesuosituksia vegempään vuoden aloitukseen

Osana yhteistyötä S-ryhmän kanssa Vegaanihaasteen sosiaalisen median kanavissa julkaistaan S-marketissa ja Prismassa kuvattuja videoita, jotka esittelevät vegaanisia tuotteita eri teemoilla.

Haasteeseen osallistuvat saavat lisäksi kuukauden ajan sähköpostiinsa päivittäisen uutiskirjeen, joka sisältää reseptejä ja muuta hyödyllistä tietoa.

”Vegaanihaasteeseen on osallistunut vuosien aikana jo yli 200 000 suomalaista. Kannustamme kaikkia vegeuteliaita ottamaan haasteen vastaan ja toteuttamaan sen omalla tavallaan! Tuemme osallistujia resepteillä, tuotesuosituksilla, vinkeillä ja inspiraatiolla, joiden avulla kasvisruoan kokeileminen on nyt helpompaa kuin koskaan. Tulemalla mukaan Vegaanihaasteen, saa tuekseen myös alati kasvavan yhteisön: muut osallistujat sekä haasteen vapaaehtoiset tuutorit, joilta voi kysyä neuvoja ja vinkkejä,” kannustaa Vegaanihaasteen kampanjapäällikkö Mia Muhonen.

Lue lisää Vegaanihaasteesta ja ilmoittaudu mukaan: vegaanihaaste.fi

 

Kuva: Ronnie Hole