Mene Etusivulle
Mene Etusivulle
1.10.2012

UUTINEN

EPSI Rating: S-Pankilla uskollisimmat asiakkaat

S-Pankki pääsi loistamaan maanantaina 1. lokakuuta julkaistussa EPSI Ratingin pankkien asiakastyytyväisyyttä mittaavassa tutkimuksessa. S-Pankilla on kaikista uskollisimmat asiakkaat, sen tuotteet koetaan laadukkaimmiksi ja asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. Tutkimuksen valossa näyttää siltä, että S-Pankki haastaatuloksillaan suomalaisen pankkialan suuret yritykset.Vuosittain tehtävän EPSI Rating tutkimuksen mukaan S-Pankilla on uskollisimmat asiakkaat. Uskollisuuden indeksiluku (88,8) on 10,5 indeksiyksikköä korkeampi kuin toimialan keskiarvo.– Olemme tästä tuloksesta todella iloisia. Haluamme kiittää asiakkaitamme uskollisuudesta ja luottamuksesta meitä kohtaan. Tämä on paras kiitos myös kaikille työntekijöillemme sekä S-Pankissa että S-ryhmän osuuskaupoissa, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.Hinta ja laatu kohdillaanEPSI-tutkimuksen mukaan S-Pankin asiakkaat ovat tyytyväisimpiä pankin tarjoamien tuotteiden laatuun. S-Pankin indeksiluku on tuotteiden laatuvertailussa peräti 5,8 indeksiyksikköä korkeampi (86,4) kuin toimialan keskiarvo (80,6).S-Pankin hinnat eivät voisi kuluttajien näkökulmasta olla enemmän kohdillaan – ovathan sen peruspalvelut täysin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille. Siksi ei olekaan ihme, ettäS-Pankin asiakkaat kokevat saavansa eniten vastinetta rahoilleen. Toimialan keskiarvon ollessa 77,3, S-Pankki jättää Indeksiluvullaan 88,0 muut pankit selvästi taakseen.S-Pankki haastaa kolmen kärjenEPSI Ratingin keskeinen mittari on asiakastyytyväisyysindeksi, jossa S-Pankki sai 4,7 indeksiyksikköä toimialan keskiarvoa (76,5) korkeammat pisteet. Tämä sijoittaa ensimmäistä kertaa tutkimukseen osallistuneen S-Pankin kokonaisvertailussa neljänneksi. Tiedotteessaan EPSI Rating toteaa, että S-Pankki näyttäisi haastavan kärkikolmikon.Asiakastyytyväisyysindeksi, eli niin sanottu EPSI-luku, muodostuu tutkittujen pankkien asiakkaiden kokemuksista oman pankin imagosta, siihen kohdistuvista odotuksista, tuotelaadusta, palvelulaadusta ja vastineesta rahoille.EPSI Rating on kansainvälinen analyysimenetelmä, joka mittaa liiketoimintojen ja organisaatioiden aineetonta pääomaa. EPSI-tutkimuksen tulokset perustuvat elo-syyskuussa 2012 tehtyihin noin 2 800 pankkiasiakkaan puhelinhaastatteluun.Lisätietoa:Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi

KATEGORIAT

  • Muut