Mene Etusivulle
Mene Etusivulle
13.7.2016

UUTINEN

Pidemmät aukiolot ja lasketut hinnat nostivat S-ryhmän myyntiä

S-ryhmän tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti kasvoi 1,7 prosenttia ja oli 5 336 miljoonaa euroa. Vapautuneet aukioloajat ja lasketut hinnat ovat nostaneet markettien asiakasmääriä ja koko S-ryhmän myyntiä.– Olemme tyytyväisiä aukioloaikojen vapautumiseen. Asiakkaamme ovat ottaneet hyvin vastaan mahdollisuuden käydä ostoksilla joustavammin. Myynti kasvoi sekä isoissa että pienissä myymälöissämme, joiden asiakasmäärät nousivat yhteensä kahdeksan prosenttia, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo.S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti Suomessa kasvoi 4,2 prosenttia ja oli 3 315 miljoonaa euroa. Myynnin kasvu oli selvästi alan muita toimijoita nopeampaa.Muiden liiketoimintojen myynnit kehittyivät yleiseen taloudelliseen tilanteeseen nähden hyvin. Vapautuneet aukioloajat laskivat hieman ABC-asemien yhteydessä olevien markettien myyntiä.S-ryhmän tammi–kesäkuun 2016 tulos julkaistaan maanantaina 8.8. S-ryhmän veroton vähittäismyynti 1–6/2016
Liiketoiminta-alueMyynti (milj. €, sis. koko S-ryhmä)Muutos tilanteeseen 1–6/2015 (%)
Marketkauppa3 764+3,8
Liikennemyymälä- ja polttonestekauppa735-6,6
Matkailu- ja ravitsemiskauppa376-1,5
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa136-1,1
Rautakauppa93-3,2
Muut232+5,5
S-ryhmä yhteensä5 336+1,7

KATEGORIAT

  • Muut