Mene Etusivulle
Mene Etusivulle
22.9.2025

UUTINEN

Suomalaiset panostavat entistä enemmän lemmikkiensä ravintoon – S-ryhmä tuo myyntiin superpremium-lemmikinruokasarjan

S-ryhmän myyntidatan ja kuluttajatutkimusten mukaan suomalaiset haluavat panostaa yhä enemmän lemmikkiensä ravintoon. Tärkeitä valintakriteereitä ovat lemmikin oma mieltymys, alkuperämaa, laadukkuus ja hinta-laatusuhde. S-ryhmä laajentaa tarjontaansa superpremium-lemmikinruokasarjalla, joka tulee myyntiin Prismoihin, suurimpiin S-marketteihin ja S-kaupat ruoan verkkokauppaan.
Suomalaiset tahtovat entistä tasokkaampaa ruokaa lemmikeilleen. S-ryhmän myyntidata osoittaa, että keskihintaisten ja kalliiden tuotteiden osuus lemmikkien ruokien myynnistä on kasvanut edullisempiin verrattuna viime vuosikymmenen lopusta vuoteen 2024. Laadukkuuden tärkeys nousee esiin myös S-ryhmän teettämän kuluttajatutkimuksen tuloksissa. Kyselytutkimuksen mukaan keskeisimmät koiran herkkujen valintakriteeri ovat lemmikin oma mieltymys, alkuperämaa, laadukkuus ja hyvä hinta-laatusuhde. "Myyntidatasta ja tutkimuksistamme näkyy kasvava kiinnostus entistä tasokkaampaan lemmikkien ruokaan. Kuluttajien haasteena on ollut premium-tason tuotteiden vaikea saatavuus, kun tuotteita on voinut ostaa lähinnä vain erityisliikkeistä", S-ryhmän myyntipäällikkö Mikko Kovalainen toteaa.

S-ryhmä tuo myyntiin superpremium-lemmikinruokaruokasarjan – myös Kotimaista-tuotemerkin valikoima uudistui

Vastatakseen suomalaisten lemmikinomistajien kysyntään, S-ryhmä tuo myyntiin ensimmäisenä PT-kaupan toimijana Euroopassa superpremium-lemmikinruokasarjan, joka on aiemmin ollut saatavilla vain erikoisliikkeissä. Taste of the wild -tuotesarja koostuu viljattomista ja monipuolisista koiran- ja kissanruoista, jotka jäljittelevät luonnollista ruokavaliota. Jokaisessa reseptissä pääraaka-aineena on liha, kala tai siipikarja, tarjoten korkealaatuista proteiinia. Tuotesarja sopii kaikenikäisille lemmikeille ja se on valmistettu Yhdysvalloissa. Myös Kotimaista-tuotemerkin koiranruokatuotesarja uudistui keväällä. "On hienoa, että voimme palvella paremmin niitä asiakkaitamme, jotka haluavat panostaa entistä enemmän lemmikkiensä ravintoon. Taste of the wild -tuotesarja vastaa kasvavaan kysyntään laadukkaista, ravitsemuksellisesti tasapainoisista ruoista. Samalla Kotimaista-tuotemerkin uudistetut tuotteet tarjoavat edullisen ja laadukkaan vaihtoehdon kotimaisuutta arvostavalle”, Kovalainen iloitsee. Taste of the wild -merkin tuotteet tulevat myyntiin Prismoihin, suurimpiin S-marketteihin ja S-kaupat ruoan verkkokauppaan viikolla 39. Uudet Kotimaista-tuotesarjan koiranruokatuotteet ovat olleet myynnissä keväästä lähtien. Kuvat: S-ryhmä

KATEGORIAT

  • S-ryhmä
  • Market