26.02.2013
Peiliä, mattaa, Ray-Baneja ja 50-lukua. Vaihtoehtoja riittää, mutta tärkeintä on, että aurinkolasit istuvat hyvin.
Tänä keväänä ulkoisen olemuksensa voi tarkistaa vastaantulijan kasvoilta. Silmäasema-ketjun optikko ja sisäänostaja Hanna Airio uskoo, että viime kesänä alkanut peililasivillitys vahvistuu.
– Peili on tämän kesän juttu. Trendikkäimmät kehykset ovat ruusukultaa tai vaihtoehtoisesti täysin mattapintaiset.
Silmäaseman myydyin aurinkolasimalli on Ray-Banin Aviator. Airio muistelee pilottilasien tulleen muotiin Sarah Jessica Parkerin käytettyä niitä Sinkkuelämää-televisiosarjassa. Pilottien suosio on pysynyt vakaana jo monta vuotta.
Astetta trendikkäämpi klassikko on Ray-Banin Wayfarer, joka pysyy Silmäasemalla valikoimissa ympäri vuoden. Ray-Banin klassikot ovat unisex-malleja, jotka sopivat sekä miehille että naisille.
Maailmalla on ihastuttu pyöreisiin aurinkolaseihin, mutta Suomessa trendi ei ole vielä lyönyt läpi. Sen sijaan 50-luvun kissalasityyli on hienoisessa nosteessa naisten keskuudessa. Myös julkkisten esimerkillä on vaikutusta.
– Kimi Räikkösen käyttämiä aurinkolaseja kysellään meiltä joka kesä.
Airion mielestä ei kannata määritellä tarkasti, minkälaiset kehykset sopivat tietyn mallisille kasvoille.
– Pääpiirteissään kovin pyöreille kasvoille sopivat kulmikkaammat lasit ja päinvastoin. Mutta lasien istuvuus on muotoa tärkeämpi tekijä ja se selviää vain sovittamalla.
03.10.2024 | Tästä ilmoitimme
27.09.2024 | Paikallisia uutisia
26.09.2024 | S-ryhmä | Vastuullisuus