Break Sokos Hotel Kolilla ennätyksellisen hyvä käyttöaste ja asiakastyytyväisyys


07.08.2020

Break Sokos Hotel Kolilla ennätyksellisen hyvä käyttöaste ja asiakastyytyväisyys

Heinäkuussa Break Sokos Hotel Kolin käyttöaste oli 100 prosenttia, mikä on historiallinen uusi ennätys. Tilanne on täysin poikkeuksellinen suomalaisessa hotellikentässä. On tyypillistä, että erilaisten tapahtumien aikaan hotellit ovat täynnä esimerkiksi viikonlopun ajan. Se, että hotellin kaikki huoneet on myyty joka päivä kokonaisen kuukauden ajan, on äärimmäisen harvinaista. Break Sokos Hotel Kolilla on 82 huonetta.
Heinäkuun ennätyksellisen käyttöasteen lisäksi Kolin nettosuositteluindeksi (NPS) oli Suomen seitsemästä Break Sokos Hotellista paras.

− Myyntiennätysten rikkoutumista tärkeämpää on se, että asiakkaat on palveltu erinomaisen hyvin. Tällainen matkailijavirta on vaatinut hotellien ja ravintoloiden henkilöstöltä paljon venymistä sesongissa ja siitä haluankin esittää nöyrimmät kiitokseni ammattitaitoiselle henkilöstöllemme. Lieksassa sijaitsevan Break Sokos Hotel Kolin koko henkilökunta on tehnyt hymyssä suin erinomaista työtä. Asiakkaat ovat arvioineet niin majoituksen, hotellin ravintolat, maisemahissin kuin kylpylänkin palvelutason ja -ilmeen hyväksi, ja Kolilla käyneistä matkailijoista lähes 70 prosenttia on valmis myös suosittelemaan palveluitamme, Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) matkailu- ja myyntijohtaja Tiina Kanninen sanoo.

Muut Break Sokos Hotellit ovat Bomba (Nurmes), Eden (Oulu), Flamingo (Vantaa), Levi (Kittilä), Tahko (Kuopio) ja Vuokatti (Sotkamo). NPS on kansainvälisesti käytetyin asiakasuskollisuuden mittari. NPS-kysely kertoo, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelevat yritystä ja miten tyytyväisiä he ovat saamansa palvelun eri osa-alueisiin.

− Ainakin S-ryhmän historiankirjoihin pääsemme pysyvästi, sillä ennätyksemme ylittäminen lienee muille hotelleille mahdotonta, toteaa Break Sokos Hotel Kolin hotellinjohtaja Pasi Ripatti.

− Heinäkuun historiallinen 100 prosentin käyttöaste syntyi usean tekijän summana. Kolin kansallispuistossa oli erittäin runsaasti matkailijoita, minkä lisäksi hotellin vastaanotto sekä myyntipalvelu tekivät erittäin hyvää työtä myyden peruutusten tilalle erittäin nopealla aikataululla huoneita uusille matkailijoille, kertoo Break Sokos Hotel Kolin hotelli- ja ravintolapäällikkö Lauri Koukkunen.

PKO:n hotelleista myös Joensuun keskustassa toimiva Original Sokos Hotel Vaakuna on houkutellut hyvin matkailijoita. Poikkeusolojen myötä Joensuun muiden hotellien rajoitettua aukioloaikojaan on Vaakuna toiminut S-ryhmän hotelleista Suomen kovimmilla käyttöasteilla kevään ja alkukesän ajan.

− Joensuussa avaamme tänään yli neljän kuukauden jälkeen myös Original Sokos Hotel Kimmelin. Hotelli täyttyy avausviikonloppuna tapahtuma-asiakkaista, ja siitä eteenpäin vieraanamme tulee olemaan sekä lomalaisia että liikematkustajia. PKO:n kaikissa toimipaikoissa mennään edelleen turvallisuus edellä eli tehostetut turvallisuustoimet ja -järjestelyt mahdollistavat henkilökunnan ja asiakkaiden turvallisen asioinnin ja työskentelyn, Kanninen kertaa.


Lisätiedot: PKO, matkailu- ja myyntijohtaja Tiina Kanninen, p. 050 440 3385

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama yritys, joka tuottaa etuja ja palveluita asiakkaille 13 kunnan alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 127 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.