15.11.2022
Käytännössä asiointi sujuu siten, että myymälän molempien sisäänkäyntien luokse on sijoitettu käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsisk
annerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.
– Muualta Suomesta saatujen käyttökokemusten perusteella erityisen paljon palvelua käyttävät ostoskärryjen kanssa kulkevat, paljon kerralla ostavat asiakkaat, jotka voivat kätevästi pakata tuotteita jo ostoskärryihin sijoittamiinsa ostoskasseihin. Kassalla jää sitten yksi vaihe pois, kun tavaroita ei tarvitse erikseen purkaa ja pakata uudelleen. Palautteissa ovat erityisesti korostuneet asioinnin helppous, nopeus sekä se, miten hyvin henkilökunta on ollut apuna uuden palvelun käytössä, kertoo prismajohtaja Olli Kontiainen.
Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille, ja sitä voi hyödyntää vain S-Etukorttia käyttämällä. Kerää ja skannaa -palvelussa on mahdollista ostaa ikärajavalvottavia tuotteita. Ikärajavalvottavia tuotteita ostavalta asiakkaalta tarkastetaan ikä aina maksamisen yhteydessä. Pikakassalla kassajärjestelmä keskeyttää asioinnin ja pyytää myyjää tarkastamaan asiakkaan iän.
– Palvelu sujuvoittaa eniten asiointia hypermarket-kokoluokan myymälöissä, joissa tehdään isoja kertaostoksia. Nyt keräämme toiminnasta kokemuksia, ja tällä hetkellä meillä on tarkoitus ottaa palvelu käyttöön vain Prismassa, Härkönen sanoo.
30.10.2024 | Tästä ilmoitimme
29.10.2024 | Paikallisia uutisia