18.03.2021
Suomalaiskuluttajat arvioivat S-ryhmän vastuullisuuden ykköseksi kulutustavaroita myyvien yritysten sarjassa Euroopan laajimmassa vastuullisuustutkimuksessa. Tutkimustulos tarkoittaa sitä, että kuluttajien mielestä Pohjois-Karjalan vastuullisimmat ruokakaupat ovat Prisma ja S-marketit.
Kiitos luottamuksesta! Olemme nöyrän kiitollisia tästä tunnustuksesta.
Tutkimustuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä. Kyseessä on laaja otanta, jossa ei ole vertailtu vain pörssiyrityksiä keskenään. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä.
S-ryhmä ja sen ketjut pärjäsivät jälleen erinomaisesti Euroopan laajimmassa, vuosittain ilmestyvässä, vastuullisuuden Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. S-ryhmä arvioitiin toista vuotta peräkkäin vastuullisimmaksi brändiksi kulutustavaroita myyvien yritysten sarjassa.
Ruokakauppojen vertailussa Prisma sijoittui ykköseksi ja S-market toiselle sijalle. Kaikkien brändien vertailussa Prisma sijoittui erinomaisesti kolmannelle sijalle, S-ryhmän oma Kotimaista-tuotesarja neljännelle ja S-market viidennelle sijalle. Kaikkien brändien vertailussa ykkössijaa pitää Valio ja toiseksi nousi Elovena.
Jo yhdeksättä kertaa peräkkäin suomalaiset pitävät S-Pankkia pankeista vastuullisimpana ja Sokos Hotelsia hotelleista vastuullisimpana. Kultamitalille ylsi myös ABC-ketju polttonestekaupan sarjassa.Vaate- ja muotikaupan kategoriassa Sokos oli toisella sijalla.
– On ilo huomata, että saamme vahvaa luottamusta sekä suomalaiskuluttajilta että henkilöstöltämme. Suomalaiset ovat huomanneet pitkäjänteisen työmme ja tavoitteemme vastuullisuuden eteen kaikilla toimialoillamme. Myös henkilöstömme arvioissa viimevuotisen työyhteisötutkimusten tulokset ylsivät ennätystasolle. Missiomme Teemme yhdessä paremman paikan elää toteutuu nimenomaan laajalla rintamalla tehtävän vastuullisen toiminnan kautta, sanoo SOK:n pääjohtaja Hannu Krook.
Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuuden bränditutkimus, jota on toteutettu vuodesta 2011 lähtien. Vuosittain tehtävässä tutkimuksessa noin 60 000 yli 16-vuotiasta kuluttajaa arvioi yli 1400 brändiä eri toimialoilta sen mukaan, kuinka vastuullisina he niitä pitävät. Tutkimus toteutetaan Pohjoismaissa, Baltian maissa ja Hollannissa. Brändien lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkinaosuuden, liikevaihdon ja brändin tunnettuuden perusteella. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä.
S-ryhmän uuden vastuullisuusohjelman yhtenä tärkeimmistä tavoitteista on edetä kohti kestävän kuluttamisen arkea yhdessä asiakkaidemme kanssa.
Lue lisää S-ryhmän vastuullisuudesta: Vastuullisuusohjelma- S-ryhmä (s-ryhma.fi)
Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta: Finland — SUSTAINABLE BRAND INDEX (sb-index.com)
#vastuullisuus #sbindex #sbindex2021
Kuvat: Sustainable Brand Index 2021
08.11.2024 | S-ryhmä
07.11.2024 | Tästä ilmoitimme
06.11.2024 | PKO työnantajana