Kysynnän kasvaessa Asiakasomistaja- ja S-Pankkipalvelut laajenevat Prismassa


04.08.2022

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) asiakasomistajamäärän tasaisesti kasvaessa myös asiakasomistaja- ja pankkipalveluiden kysyntä kasvaa. Lukumääräisesti eniten asiointeja on Prisma Joensuussa, jossa Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankkipiste palvelee jatkossa asiakkaita juuri avatuissa moderneissa sekä aiempaa isommissa tiloissa. Aiemmin Prisman infopisteen vieressä oli kaksi asiakaspaikkaa. Nyt Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankkipiste on täysin oma ja erillinen tila, jossa on viisi asiakaspaikkaa. Uusi ja moderni Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankkipiste on Prisman pääsisäänkäynnin porttien vasemmalla puolella ja Prisman Info toimii samalla paikalla kuin aiemminkin eli porttien oikealle puolella. Uusi palvelupiste on Suomen ensimmäinen uudistuvan S-Pankki-brändin mukainen palvelupiste. PKO on kuluttajaosuuskunta, jolla oli vuoden 2021 lopussa 103 212 asiakasomistajaa, mikä oli 89,3 prosenttia alueen talouksista. Uusia omistajia liittyi 5 823. Asiakasomistajapeitto on S-ryhmän osuuskaupoista suurin. Alkuvuoden aikana PKO:hon on liittynyt yli 1 300 jäsentä, ja talouspeitto on noussut 90 prosenttiin.

– Haluamme tarjota entistäkin parempaa ja henkilökohtaisempaa palvelua koko ajan kasvavalle PKO:n omistajajoukolle. Uusista jäsenistä kolmannes liittyy juuri Prismassa, joten siksikin laajennus on tarpeen, PKO:n toimialajohtaja Raija Rantanen kertoo.

Prisma Joensuun palvelupisteessä voi PKO:n asiakasomistajuusasioiden lisäksi hoitaa erilaisia päivittäiseen pankkiasiointiin liittyviä asioita, kuten avata tilejä, hakea S-Etukortti Visaa tai S-Lainaa. Palvelupiste on asiakasomistajien arjen apuna maanantaista perjantaihin klo 9–18 ja lauantaisin klo 10–16.

– Kaikkein mukavimmin asiointi palvelupisteellä sujuu, kun varaa ajan asiointiin etukäteen osoitteessa
s-pankki.fi/ajanvaraus. Jatkossa palveluaikoja on tarjolla tuplasti enemmän kuin aiemmin, Prisma Joensuun palvelupäällikkö Janette Vepsäläinen vinkkaa.

– S-Pankki on S-ryhmän asiakasomistajien oma täyden palvelun pankki ja olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Haluamme auttaa asiakasomistajia oman taloutensa hallinnassa ja olla tukena niin pienissä hankinoissa kuin elämän suurissa käännekohdissa, kertoo myyntijohtaja Markus Lahtinen S-Pankista.

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan (SOK) ja S-ryhmään kuuluvien osuuskauppojen omistama S-Pankki tarjoaa tilin, kortin, verkkopankkitunnukset ja S-mobiilisovelluksen maksutta jokaiselle asiakasomistajalle. Pohjois-Karjalassa PKO toimii S-Pankin asiamiehenä tarjoten pankkipalveluita. S-Pankin palveluverkosto yhdistää ainutlaatuisella tavalla sekä omasta lähikaupasta saatavat palvelut että monipuoliset digitaaliset palvelut, kuten esimerkiksi huippusuositun S-mobiili-sovelluksen.

– Juuri nyt merkittävissä opiskelijakaupungeissa, kuten Joensuussa, monia pohdituttavat opintojen rahoittamiseen liittyvät kysymykset. Opintolainankin hakeminen onnistuu verkkopankissa, Lahtinen kertoo.

S-Pankin tilastojen mukaan Joensuussa kotipaikkaansa pitävät opiskelijat nostivat 2021 opintolainaa keskimäärin 4 916 euroa, kun esimerkiksi Helsingissä vastaava summa oli 5 152 euroa. S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa on myös helppo aloittaa rahastosijoittaminen. Tämä onnistuu esimerkiksi siirtämällä kuukausittain ostoksista kertyvä Bonus säästöön. Noin viisi prosenttia PKO:n asiakasomistajilleen maksamista eduista, kuten Bonuksesta ja maksutapaedusta, ohjautuu säästöön rahastoon.

PKO:n asiakasomistajia palvellaan kuudessa eri Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankkipisteessä: Prisma Joensuu, Sokos Joensuu sekä S-marketit Lieksa, Kitee, Nurmes ja Outokumpu. Tämän lisäksi kiertävä palveluauto S-Biili tuo 8.8. lähtien palvelut myös pienemmille paikkakunnille. Kiertueaikataulu on nähtävillä internetissä osoitteessa pko.fi/S-biili sekä PKO:n myymälöissä.

Lisätietoja: Raija Rantanen, toimialajohtaja, 010 762 2013, raija.rantanen@sok.fi