PKO:n omistaja tarttuu mobiiliin


02.09.2016

PKO:n omistaja tarttuu mobiiliin 

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) on julkaissut torstaina 1. syyskuuta Huhuu-mobiilisovelluksen, jonka tavoitteena on mullistaa osuuskaupan ja sen omistajien välinen vuoropuhelu. Mobiilisovelluksen kautta asiakasomistaja voi laittaa ideoita, kehitysehdotuksia, palautetta ja muita terveisiä suoraan kyseisen yksikön päällikölle.

Kaikkiin viesteihin vastataan kahden vuorokauden sisällä. 

– Kuluttajaosuuskunnassa omistajan tarpeet ovat toiminnan lähtökohta. Olemme jatkuvasti lisänneet omistajiemme kuulemista: esimerkiksi aukioloaikojen muutoskyselyyn saimme 3 000 vastausta. Huhuun avulla haluamme entisestään parantaa keskusteluyhteyttä omistajiemme kanssa. Huhuu on uusi vuorovaikutuskanava kasvokkain annettavan palautteen, sähköpostin, sähköisten palautelomakkeiden, puhelinsoittojen, kirjeiden ja toimipaikoissa järjestettyjen Omistajailtojen rinnalle, sanoo PKO:n toimitusjohtaja Juha Kivelä.

PKO:ssa uskotaan, että digitaalisten työkalujen avulla pystytään saavuttamaan parempi tehokkuus ja parempi jäsenkokemus yhtä aikaa. Erityisesti päivittäistavarakaupan prosessissa digitaalisuutta on hyödynnetty jo pitkään, ja nyt digitalisaatiosta halutaan rakentaa silta asiakkaan ja osuuskunnan välille.   

– Aukioloajat pidentyvät, itsepalvelun osuus kasvaa ja työtehtävät muuttuvat, minkä vuoksi on luonnollista, että osuuskunnan jäsen kohtaa esimerkiksi yksikön päällikköä entistä harvemmin kasvotusten. Tähän halutaan nyt muutos, koska osa asiakkaiden toiveista on sellaisia, että niihin parhaan vastauksen voi antaa yksikön päällikkö. Mobiilisovelluksen avulla omistajan yhteydenotto menee suoraan päällikölle vastattavaksi, jolloin päästään mutkattomaan vuorovaikutukseen omistajan kanssa, Kivelä jatkaa.

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan mielestä digitaalisuus mahdollistaa osuuskunnan paluun juurilleen, kun jäsenten ääni pääsee kuuluviin kaikenkokoisissa tarpeissa. 

Huhuun voi ladata Google Playsta, Apple Storesta ja Windows Storesta. Sovellusta kehitetään jatkuvasti jäsenten käyttökokemusten perusteella. Lanseeraus näkyy vahvasti PKO:n toimipaikoissa ja sosiaalisen median kanavissa

Lisätietoja: PKO, toimitusjohtaja Juha Kivelä, 010 762 2026

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama yritys, joka tuottaa etuja ja palveluita asiakkaille 10 kunnan alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa yli 100 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 100 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.