28.01.2020
S-ryhmä julkaisi syksyllä 2016 ensimmäisenä vähittäiskaupan toimijana Suomessa sähköisen kassakuittipalvelun. Niin S-ryhmän ruokakaupoissa kuin esimerkiksi ABC- ja Sokos-ketjuissa toimiva palvelu on Suomen laajin sähköisen kassakuitin palvelu sekä ainoa palvelu, joka mahdollistaa kokonaan paperittoman kassa-asioinnin. Palvelua käyttää yli viidennes S-ryhmän asiakasomistajista, eli noin 750 000 asiakasta. Kokonaan paperittomaan asiointiin on siirtynyt noin 350 000 asiakasta.
Koska jo noin 350 000 S-ryhmän asiakasomistajaa on ottanut palvelun käyttöön, on sen tuomat säästöt paperinkulutukseen jo merkittävät. Kuitteja jää tulostumatta reilu neljä tuhatta kilometriä vuodessa, eli enemmän kuin Helsingistä on matkaa pohjoisnavalle.
Ekologisuus ei ole kuitenkaan ainoa sähköisen kassakuitin etu.
S-ryhmän sähköisen kassakuittipalvelun käyttöönottamalla asiakas saa kassa- ja takuukuittinsa sähköisenä – ja voi luopua paperisista kuiteista halutessaan kokonaan. Tällöin asiakas saa kassalla paperisen kuitin enää vain, jos pyytää sitä erikseen.
Sähköisiä kuitteja voi tarkastella puhelimelta S-mobiilissa. Sähköisen kuitin lisäksi S-mobiilista löytyy mm. Omat ostot -palvelu, jolla omaa kulutustaan voi tarkastella kuittirivejäkin tarkemmin, kaikki S-ryhmän tuote- ja palveluedut, mahdollisuus seurata kertyvää Bonusta sekä S-Pankin pankkipalvelut.
Sähköisen kuitin saa S-ryhmän S-marketeista, Prismoista, Saleista, Alepoista, Food Market Herkuista, Kodin Terroista, Sokoksista, Emotioneista ja ABC:stä. Paperisista kuiteista voi luopua kokonaan, jos käytössä on S-Etukortti maksuominaisuudella (Visa Debit tai Credit) tai MobilePay.
04.12.2024 | Tästä ilmoitimme
04.12.2024 | Tästä ilmoitimme