Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin – mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin


13.05.2024

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.

Luode12 sisältää muun muassa ulkoiluun tarkoitettuja teknisiä vaatteita, kenkiä ja reppuja sekä retkeilyvarusteita, kuten teltan, makuupusseja, termospulloja, kuksan ja retkeilytuoleja. Mallistosta löytyvät myös risukeitin sekä punkkien ja hyönteisten torjumiseen tarkoitetut vaellussukat, joiden ennakoidaan nousevan hitiksi kotimaisen punkkisesongin alussa.

”Prismalla on Suomen suurimpana hypermarketketjuna näköalapaikka kuluttajien tarpeisiin ja suomalaiseen arkeen. Olemme kuunnelleet ja keränneet suomalaisten toiveita ja sen avulla tuoneet Luode12-mallistoon tuotteita, joiden uskomme kiinnostavan aktiivisia ulkoilijoita. Samalla haluamme korostaa, että vaikka tuotteet sopivat erinomaisesti vaativaankin retkeilyyn, niiden suunnittelussa on huomioitu soveltuvuus ihan jokapäiväiseen käyttöön. Tyyliltään ja toiminnallisuudeltaan tuotteet sopivat niin metsässä samoiluun kuin kaupungissa kävelyyn”, S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja Nina Paavilainen toteaa.

Prisma on viime vuosina panostanut voimakkaasti ulkoilutuotteiden valikoiman kehitykseen muun muassa tuomalla jokaiseen Prismaan erottuvat ulkoilun ja retkeilyn osastot ja Luode12-lanseeraus kehittää edelleen koko Prisman käyttötavarakaupan valikoimaa entistä kokonaisvaltaisempaan suuntaan.

”Suomalaisten ulkoilubuumi käynnistyi toden teolla korona-aikana, eikä tahti ole hidastunut sen jälkeen. Ulkoilutuotteiden valikoiman kasvattaminen ja kehittäminen on Prisman käyttötavarakaupalle merkittävä askel ja investointi, joka tuo uuden asiakasryhmän hypermarketin pariin. Luode12-brändin avulla tarjoamme erinomaisen hinta-laatusuhteen ulkoilutuotteita, joiden suunnittelusta vastaamme itse oman tuotemerkkimme alla”, Paavilainen kertoo.

 

Eräilyvaatteista tullut osa suomalaisten arkipukeutumista

Maailmalla on puhuttu tänä keväänä trendistä, jossa retkeilyyn ja urheiluun tarkoitettuja vaatteita yhdistellään yhä useammin osaksi arjen asukokonaisuutta. Esimerkiksi kalastusliivien kaltaiset taskulliset liivit ovat nousseet esille usean maailman johtavien muotitalojen trendikatsauksissa.

Prisman teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan trendi näkyy Suomessakin. Kyselyyn vastasi yli 2 000 Prisman asiakasomistajaa ympäri Suomen, ja heistä lähes kaksi kolmesta (71 %) kertoo yhdistelevänsä ulkoiluvaatteita muihin asukokonaisuuksiin.

Useimmiten arkivaatteisiin yhdisteltäviä retkeilyyn suunniteltuja vaatteita ovat pipot ja muut päähineet (66 %), takit (65 %) ja housut (51 %). Lisäksi suomalaiset kertovat käyttävänsä arkiasuissaan myös eräilyyn tarkoitettuja sukkia (37 %), kumisaappaita (18 %) ja maihinnousukenkiä (13 %).

”Suomalainen on ensisijaisesti käytännönläheinen ja mukavuushaluinen pukeutuja, joten siinä mielessä tämä maailmalla nouseva trendi on meille monella tapaa tuttu. Meille on luontevaa lähteä kaupungille samoissa vaatteissa, joissa lähtisimme metsään, ja sitä ei tarvitse ihmetellä. Tästäkin syystä tyylikäs Luode12-mallisto on nyt erityisen ajankohtainen”, Paavilainen kertoo.

 

Eläimellinen mainoskampanja alkaa

Luode12-brändin merkityksestä Prismalle kertoo myös tällä viikolla käynnistyvä ulkoilubrändille poikkeuksellinen mainoskampanja. Ulkoilumerkkejä markkinoidaan usein upeilla luontokuvilla ja metsämaisemilla, mutta Luode12 vie kuitenkin tätä kuvastoa uuteen suuntaan, sillä brändin markkinoinnissa eläimellisyys on luovalla tavalla esillä.

Brändin huomiota herättävän markkinointikonseptin nimi on Löydä Luontosi ja siinä erilaisia liikkujia edustavat ihmismallien sijaan eläinhahmot kettu, jänis ja ilves, jotka ilmentävät suomalaisten monimuotoista suhdetta luontoon ja liikuntaan.

”Halusimme heti kärkeen tehdä jotain aidosti erottuvaa ja uskomme vahvasti tämän jäävän ihmisten mieliin oikealla tavalla. Löydä luontosi-markkinointikonsepti yhdistää ennennäkemättömällä tavalla ulkoilmaan suunnitellun valikoiman ja kotimaiset metsän eläimet. Löydä luontosi -konsepti on myös metafora ulkoilmaihmisestä, joka voi löytää luontonsa Luode12-valikoiman avulla.Mainonnan ilme on rohkea ja juuri sopivasti Prisman näköinen”, Paavilainen sanoo.

Kuva: Prisma