29.10.2015
Prisman halpuuttaminen ylsi jättipottiin tänään Finlandia-talossa järjestetyssä Effie Awards 2015 -kilpailun loppugaalassa, kun se sai oman sarjansa Gold Effie Finland -palkinnon ja koko kilpailun pääpalkinnon Grand Effie Finlandin. Effie on laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu maailmassa ja lajinsa ainoa Suomessa.
Effie Awards -kilpailussa etsitään tuloksellisimpia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville elementeille. Kilpailun järjestää Suomessa Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL.
Erityisen korkeaan arvoon tämän vuoden menestyksen nostaa sen, että vuoden 2015 Effie-kisa oli järjestäjän mukaan kovatasoisin ja monipuolisin kautta aikain.
Prisman halpuuttaminen voitti Gold Effie Finland -palkinnon palvelu ja tuote -sarjassa sekä koko kilpailun pääpalkinnon Grand Effie Finlandin.
– Nykyajan mediatulvassa mainoskampanjan sijasta on syytä rakentaa puheenaihe tai jopa ilmiö. Teimme porukalla halpuuttamisesta sellaisen. Ilmiön, joka jalkautti S-ryhmän marketkaupan kilpailustrategian, SOK Asiakkuus, viestintä ja digitaaliset palvelut -vastuualueen johtaja Veli-Pekka Ääri painottaa tyytyväisenä.
Myös kilpailun tuomariston päätöksessä painoi nimenomaan jatkuvuus, ei kampanja, joka päättyy tietyllä hetkellä. Tuomariston teki vaikutuksen synnytetty ilmiö ja uudissana, joka jäi elämään kansan suuhun.
‒ Hienolta tuntuu. Teimme strategisen muutoksen, joka johti merkittävään, kuluttajille tuntuvaan hinnanalennukseen ruokalaskussa. Tämän viestintä onnistui erinomaisesti. Ässä tarkoittaa todellisia tekoja kuluttajan puolesta, S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu iloitsee.
08.11.2024 | S-ryhmä
07.11.2024 | Tästä ilmoitimme
06.11.2024 | PKO työnantajana