S-Biilille täysi kymppi


06.06.2024

PKO:n palvelu- ja mobiilineuvojat kiertävät S-Biilillä ympäri Pohjois-Karjalaa vieden asiakasomistaja- ja S-Pankki-palvelut asiakkaiden luokse. Juuka on yksi vilkkaimmista S-Biili-paikkakunnista.

­– Annan saamalleni palvelulle ihan täyden kympin, juukalainen Tuula Våg kehuu.

S-Biili on Pohjois-Karjalan Osuuskaupan kiertävä palveluauto, jossa voi hoitaa kaikkia asiakasomistajuuteen ja S-Pankin asiakkuuteen liittyviä asioita. S-Biili liikkuu ympäri Pohjois-Karjalaa, pysähtyen S-marketin tai Salen pihamaalle, yhteensä 16 paikkakunnalla ja kylällä. Kun vuorossa on Juuan S-market, on tiedossa vilkas päivä.

– Asiakasmäärissä on paikkakuntakohtaisia eroja. Kysyntää on joka paikassa, mutta erityisen aktiivisia S-Biilin käyttäjiä meillä on Juuassa ja Outokummussa, joissa käymmekin useita kertoja kuukaudessa, palveluneuvoja Heidi Hartikainen kuvailee.

Juuan S-marketin pihalle parkkeeratun S-Biilin ensimmäinen asiakas on tällä kertaa Riitta Villman, jolle palveluauto on uusi tuttavuus. Hänen asiansa liittyy S-mobiili-sovelluksen käyttämiseen.

– Liityin helmikuussa asiakasomistajaksi. On hieno asia, ettei näitä asioita tarvitse lähteä hoitamaan kaupunkiin, vaan palvelu tuodaan tänne maaseudulle ihmisten luokse, Riitta Villman kiittää.


Palveluneuvoja Heidi Hartikainen sai Tuula Vågilta suuret kiitokset hyvästä palvelusta.

 

Kaikki asiat selviksi yhdellä käynnillä

Tuula Våg odottaa omaa vuoroaan palveluneuvojan pakeille. Hän haluaa muun muassa ohjata laskut maksupalveluun. Myös tunnuslukuasioissa on selvitettävää.

– Olen asioinut S-Biilissä aikaisemminkin. Tykkään tästä palvelusta todella paljon. On kätevää hoitaa pankkiasioita kauppareissun yhteydessä.

Edellisen asiakkaan poistuessa Tuula pääsee Heidin palveltavaksi. Kun auton ovi suljetaan, ei ulos kuulu puhetta lainkaan. Näin henkilökohtaisista asiakasomistaja- ja pankkiasioista voidaan jutella rauhassa ja tietoturvallisesti.

Reilun puolen tunnin päästä autosta poistuessaan Tuula Våg on yhtä hymyä.

– Suosittelen tätä ehdottomasti. Kaikki asiat selvisivät ja palvelu oli rauhallista, ystävällistä ja asiantuntevaa, eikä ollut mitään hosumista tai tuiskimista. Annan ihan täydet kymmenen pistettä, hän arvioi.

Palveluautoon olisi asiaa myös Tuula Virkkumaalla, mutta yhteiskyydin takia hän ei tällä kertaa voi jäädä odottamaan omaa vuoroa.

– Aivan mahtava palveluhan tämä on. S-Pankki on pääasiallinen pankkini, johon on välillä tarvetta ottaa yhteyttä. Verkkopankin ja soittamisen koen hankalaksi, ja siksi asioin mieluummin S-Biilissä, kesä-juukalaiseksi itseään kuvaileva keravalaisrouva kuvailee.


Tuula Virkkumaa hoitaa pankkiasioitaan mieluummin S-Biilissä kuin verkossa tai puhelimessa.

 

Asiakkaan ilo palkitsee

S-Biilissä ehditään yleensä palvella päivän aikana jopa paria kymmentä asiakasta.

–Tässä työssä parasta on se, että asiakkaita pystyy aidosti auttamaan. On hyvin palkitsevaa nähdä tyytyväinen ja hymyilevä ilme asiakkaan kasvoilla, kun hän on saanut asiansa hoidettua tai oppinut esimerkiksi S-mobiilin käytöstä uusia asioita, Heidi Hartikainen kuvailee.

S-Biilissä voidaan hoitaa alusta loppuun kaikki asiakasomistaja- ja S-Pankki-asiat. Käteistä S-Biilissä ei käsitellä turvallisuussyistä. Nostojen ja talletusten tekeminen tapahtuu sen sijaan S-kauppojen kassoilla.

 

PKO:n S-Biilin aikataulun löydät TÄÄLTÄ


Palveluneuvojan työparina maakuntaa kiertävä mobiilineuvoja Kari Kontkanen pystyy selvittämään monia asiakkaiden kysymyksiä niin, ettei S-Biilissä käynti olekaan tarpeen. Riitta Villman kertoi arvostavansa sitä, että palveluja viedään ihmisten luokse maaseudulle.  


– Jotta asiat saadaan kerralla hoidettua, kannattaa S-Biili-asiointia varten ottaa mukaan voimassa oleva henkilökortti tai passi, Heidi ohjeistaa.