S-ryhmä on julkaissut uuden Omat ostot -palvelun, jonka avulla asiakas voi seurata omaa kulutustaan. Ostodataa visualisoiva Omat ostot on yksityiskohtaisin oman kulutuksen analysoinnin mahdollistava palvelu Suomessa.
– Aluksi muutimme paperiset kuitit sähköisiksi kuiteiksi – nyt herätämme kuittien tiedot henkiin. Ostokset eivät ole enää pelkkiä rivejä kuiteilla, vaan tarjoamme näkymän siihen, mihin ostoksiin käytetyt eurot oikeasti kuluvat. Moni uskoo ostavansa enemmän salaattia kuin suklaata, mutta datasta paljastuva totuus voi yllättää, johtaja Veli-Pekka Ääri SOK:sta kertoo.
Palvelusta näkee myös, mihin myymälöihin ostokset keskittyvät ja mihin kellonaikaan kaupassa tulee käytyä useimmin.
– Palvelu kehittyy verkossa jatkuvasti. Työn alla on jo nyt monia asiakkaidemme toivomia uusia ominaisuuksia. Mikäli asiakas haluaa lisätä esimerkiksi kasvisten kulutusta, vähentää ostamiensa muovipussien määrää tai suosia kotimaisia tuotteita, tulemme tarjoamaan tähän jatkossa apukeinoja, Ääri lupaa.
Omat ostot -palvelun löytää kirjautumalla S-kanavalle ja navigoimalla osioon Bonus ja ostot / Omat ostot. Omat ostot -palvelulla voi seurata omalla S-Etukortilla tehtyjä ostoja S-ryhmän Prisma-, S-market-, Sale-, Alepa-sekä Kodin Terra -ketjuissa. Muiden ketjujen, kuten ABC:n, Sokoksen, Emotionin, Marks & Spencerin sekä verkkokauppojen ostokset tuodaan palveluun vaiheittain.
Asiakastiedon hyödyntämisessä asiakas on S-ryhmässä kuskin paikalla: asiakas päättää aina mihin hänen asiakas- ja ostotietojaan saa käyttää.
– Kehitämme asiakastiedoilla palveluita, jotka hyödyttävät ennen kaikkea asiakkaita itseään. Uskomme, että monelle asiakasomistajalle omien ostotietojen helppo seuranta ja hyödyntäminen arjessa voi tulevaisuudessa olla jopa Bonusta tärkeämpi syy käyttää vihreää korttia, Ääri kertoo.
Tutustu palveluun:
www.s-kanava.fi/omatostot