Tiimityötä ja huippuluokan asiakaspalvelua


02.04.2024

Prisma Rauta Joensuun yritysmyynnissä toimivat Santtu Vaittinen ja Mika Mertanen. Iiro Nuuttila ja Jari Turunen huolehtivat puolestaan Prisma Rauta Joensuussa rakentajapalvelun asiakkaista. Porukan esihenkilönä toimii myyntipäällikkö Vesa Karjalainen. Nurmeksen S-Raudassa puolestaan häärii myyntipäällikkö Eemeli Rantaeskola tiimeineen.

”PKO:lla on todellakin kaksi täyden palvelun rautakauppaa, yksi Joensuussa ja yksi Nurmeksessa”, vahvistaa Eemeli Rantaeskola.

Prisma Rauta Joensuun yritys- ja rakentajapalvelut ovat yksi osa PKO:n kattavia palveluja ja sieltä saa keskittämisetua huippupalvelun lisäksi.

”Rakentajatilillä varmistetaan, että asiakkaamme saavat laajemmissa remontti- sekä rakennusprojekteissa tarvikkeet omasta kaupasta aina parhaalla mahdollisella hinnalla. Kun asiakkaalla on alkamassa vaikkapa kodin tai mökin rakentaminen tai remontoiminen, niin silloin kannattaa avata rakentajatili”, toteaa Vesa Karjalainen.

Ammattilaiset asialla

Prisma Raudan yritys- ja rakentajapalvelun henkilökunta kostuu pitkän linjan rautakauppamyynnin ammattilaisista ja tiimistä löytyy valehtelematta lähes sadan vuoden verran rautakauppakokemusta. Jokaiselta löytyy myös jotain erikoisosaamista alaan liittyen.

”Meidän työssämme saa ja pitää oikeasti olla asiantuntija, koska kaikki asiakkaat eivät välttämättä tiedä mitä tarvitsevat tai tilauksessa on tullut inhimillinen virhe. Silloin me olemme hereillä ja usein soitammekin asiakkaalle perään, että oliko nyt oikeasti tarkoitus tilata vaikkapa eri merkkistä vesieristettä ja Primeria, kun suositus on käyttää samanmerkkistä tai että lattianalusmateriaaliksi on valittu väärä tuote tai höyrynsulku- ja rakennusmuovi ovat menneet sekaisin. Asiakkaan ja hänen asiansa tunteva oma myyjä huomaa tällaiset mahdolliset virheet ja voi pelastaa isoltakin vahingolta”, Mika Mertanen sanoo.

Tämä jos mikä on erinomaista palvelua ja Rauta Prisma Joensuu ja Nurmes saavatkin siitä paljon hyvää palautetta ja asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa.

”Meillä asiakas palvellaan jopa ’yli’ ja sillä tavalla varmistetaan, että asiakas on varmasti tyytyväinen”, vahvistaa Mertanen.

Palvelu on tärkein kilpailuvaltti kiristyvässä kilpailutilanteessa. Loistavasti palveltu asiakas tulee hyvin todennäköisesti asioimaan uudelleen samaan paikkaan. Vanha totuus on se, että uusasiakashankinta on hankalampaa kuin entisten pitäminen.

”Palvelun laatu ja sujuvuus ovat avaintekijöitä, kun tehdään valintoja missä rautakaupassa asioidaan uudelleen ja uudelleen, mutta etenkin nykyisessä taloustilanteessa myös hinnalla on merkitystä. Olemme kaikki sataprosenttisesti kutsumusammatissa mikä takaa omistautumisen asiakaspalveluun ja isona toimijana meillä on kilpailukykyiset hinnat”, Vesa Karjalainen kommentoi tyytyväisenä.

Miten hyviin tuloksiin on päästy? Rakentaja- ja yrityspalvelutiimi kertoo puhaltavansa yhteen hiileen. Kun tilaus asiakkaalta tulee, siinä voidaan tarvita hyvin monen eri tahon apua ja tukea kuten myymälän myyntitiimi, yritys- ja rakentajapalvelut, kassa, varasto ja logistiikka

”Yhteishenki ja työkaverin auttaminen näkyy meillä kaikessa. Yksin tätä palettia ei saisi toimimaan. Tämä on tiimityötä vaativimmillaan ja parhaimmillaan”, Vesa Karjalainen kommentoi.