Joensuussa Rantakadun S-marketissa myyjänä työskentelevä Kini Le tunnetaan hymyilevästä, huipputason asiakaspalvelusta. Nyt hän jakaa hyvää mieltä yhä laajemmalle yleisölle somen kautta sekä työssään että vapaa-ajallaan.
S-ryhmässä ja PKO:lla olen viihtynyt jo kymmenen vuotta. Tuntuu, että sehän oli ihan äsken, kun tulin tänne työharjoitteluun, sitä kautta kesätöihin ja vakkariksi. Onneksi tulin ja hyvä, että uskalsin vaihtaa 19-vuotiaana kaistaa kokin töistä markettiin. Tunsin vahvasti, että mie oon enemmän omillani kaupan asiakaspalvelijana kuin ravintolakeittiössä. Tykkään ruoanlaitosta, ja siksi kokkikouluun meninkin, mutta kaipasin ympärilleni ihmisiä, asiakkaita. Hymy on miun juttu, se tulee ihan luonnostaan, samoin halu palvella. Mie nautin, kun saan asiakkaan hyvälle tuulelle ja autettua häntä. Juttelen ja keskityn kohtaamisiin.
Enimmäkseen mie oon tehnyt töitä Joensuussa Rantakadun S-marketissa, paljolti Ruokatorilla. Siinä sivussa miusta on kehittynyt jokapaikan höylä. Se on ollut ihan oma toiveeni, sillä mie tykkään vaihtelusta ja on kiva osata vähän kaikkea. Menen sinne, minne tarvitaan: S-markettiin, Sokokselle – kaikki hommat luonnistuvat. Vaihtelunhalusta hain myös PKO:n somejengiläiseksi 2017. Sometin omaksi ilokseni, joten miehän innostuin heti, kun tarjottiin tilaisuutta tehdä somepäivityksiä myös PKO:lle. Ajatuksena oli, että tehdään pienellä porukalla postauksia kulissien takaa aiheista, jotka kiinnostavat sekä asiakkaita että henkilöstöä. Pari tuntia viikossa ja matalalla kynnyksellä. Siitähän se sitten lähti.
Viime aikoina miulla on mennyt keskimäärin yksi työpäivä viikossa sometekemisiin. Nyt vuoden alkaessa mie sain mahtavan tilaisuuden tehdä täyspäiväisesti somea sekä muita markkinointi- ja mainosjuttuja, kun tuuraan puolen vuoden ajan opintovapaalle jäänyttä somesisältöjen tuottajaamme. Tämä on ässäläisyyden parhaita puolia: on mahdollista kehittää itseään ja kokeilla uusia työkuvioita.