Tervetuloa mukaan viettämään kaikkien yhteistä Omistajailtaa S-market Kesälahden piha-alueelle maanantaina 30.5. klo 17.00 alkaen!
Luvassa ohjelmaa koko perheelle, elävää musiikkia, arvonta, paikallisten tuottajien ja yhdistysten esittelypisteitä sekä tietysti mahdollisuus keskustella PKO:n oman henkilökunnan kanssa.
Mukana myös PKO:n rekrytori, jossa voit tutustua työmahdollisuuksiin PKO:ssa.
Lapset pääsevät pomppimaan Mikon Pomppulinnan pomppulinnoissa ja harjoittelemaan sirkustemppuja Inkerin Ihmeliikkeen ohjaamana.
Mukana myös: Asianajotoimisto Kontturi & Co Oy, Lähi Tapiola, SPR, Narskuttelu Oy, Pokali, Spices Chef, Ruoholahden luomumarja. PKO:n tarjoaman kahvituksen järjestämisestä vastaa Kesälahti-Martat ry.
Mikäli haluat kysyä jotain jo etukäteen, voit lähettää kysymyksesi oheisen linkin kautta. https://q.surveypal.com/Omistajailtakysely-Kesalahti-2022

Kesäloma-ajan kurssien ilmoittautuminen avoinna. Kohderyhmänä 7–12-vuotiaat.

 

Maistuisiko juuresranskalaiset, järkkyhyvät kurpitsarieskat tai nopeat tortillapizzat? Näitä ja muita herkkuja pääsee itse valmistamaan Ässäkokki-kursseilla.

 

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) ja Pohjois-Karjalan Marttojen yhteistyössä järjestämät alakouluikäisten kokkauskurssit saavat jatkoa tulevana kesänä. Eri puolilla maakuntaa järjestetään yhteensä 10 lapsille suunnattua veloituksetonta Ässäkokki-kurssia.

Ässäkokki-kursseilla kokataan Ässäkokki-resepteillä, jotka ovat helposti lähestyttäviä ja maukkaita itselle ja ilmastolle fiksuja ruokaohjeita. Resepteissä suositaan kotimaista, käytetään suolaa ja sokeria ravitsemussuositusten mukaisesti ja rasvanlähteinä suositaan kasviperäisiä tuotteita. Ässäkokki-reseptit ja kurssitoiminta ovat luonteva tapa olla mukana edistämässä lasten ruokakasvatusta.

– Ässäkokki-kurssit opettavat lapsille ruoanlaittoa ja ilmastofiksuja valintoja. Kurssit tarjoavat lapsille mahdollisuuden tehdä ja oppia itse. Kurssitoiminnalla tuetaan kotien ja perheiden ruokakasvatusta, kertoo Pohjois-Karjalan Marttojen toiminnanjohtaja Heli Hjälm.

– Vastuullisuus on käytännön tekoja, ja tämä on yksi tavoista, joilla haluamme antaa lapsille ja nuorille käytännön vinkkejä arkeen. Näin toimimme yhteistä hyvää -arvomme mukaisesti. Nuorena opitut järkevän kuluttamisen sekä hyvän ruoanlaiton perustaidot ovat hyödyksi koko elämän ajan, PKO:n viestintäjohtaja Petri Vähä toteaa.

 

Lasten pitäisi syödä viidestä kuuteen kourallista kasviksia päivässä, mutta suomalaislasten lautasilla on keskimäärin vain puolet tästä*. Osana S-ryhmää Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) haluaa innostaa lapsia, nuoria ja perheitä kiinnittämään huomioita itselle ja ilmastolle fiksuihin valintoihin. Ässäkokki-reseptit ja kurssitoiminta ovat luonteva tapa olla mukana edistämässä lasten ruokakasvatusta.

 

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti osoitteessa: bit.ly/ässäkokki

Kurssille mahtuu 12 osallistujaa/kurssi.

 

Tapahtumia järjestetään seuraavasti:

9.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Lieksa, Lieksan keskuskoulu, Moisionkatu 15, 81700 Lieksa

10.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Kontiolahti, Kontiolahden koulu, Keskuskatu 11, 81100 Kontiolahti

13.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Joensuu, Marttakeskus, Koskikatu 5-7, 80100 Joensuu

14.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Nurmes, Kirkkokadun koulu, Kirkkokatu 15, 75500 Nurmes

15.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Liperi, Liperin koulu, Taitola 2, Koulukuja 2, 83100 Liperi

16.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Ilomantsi, Pogostan yläkoulu, Pogostantie 15, 82900 Ilomantsi

17.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Joensuu, Marttakeskus, Koskikatu 5-7, 80100 Joensuu

20.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Joensuu, Marttakeskus, Koskikatu 5-7, 80100 Joensuu

21.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Kitee, Arppen koulu, Koulutie 3 D, 82500 Kitee

22.6. Ässäkokkikurssi klo 9–13, Rääkkylä, Rääkkylän koulu, Paksuniementie 7, 82300 Rääkkylä

 

Ässäkokki-kurssit ovat valtakunnallinen kokonaisuus, jossa ovat mukana S-ryhmän alueosuuskaupat sekä Marttaliitto.

PKO järjestää yhdessä Lieksan Urheilijoiden kanssa lasten leikkimieliset kesäkisat Lieksan Urheilukentällä 18.5.2022 klo 17.30-19.30.

Tapahtuma on suunnattu erityisesti 4-12-vuotiaille lapsille. Leikkimielisissä kesäkisoissa lajeja on kaksi: 40/60 metrin juoksu ja pallonheitto.

Kaikki osallistujat palkitaan mitalein ja tuotepalkinnolla.

Kisoihin pääsee ilmoittautumaan TÄMÄN LINKIN KAUTTA. Ilmoittautumiset maanantaihin 16.5. mennessä.

Tapahtuma-alueella on myös PKO:n tarjoama mehu- ja pullatarjoilu, tarjoilusta huolehtii Hyvän Tuulen Martat. Lapsia leikittämässä on Inkerin Ihmeliike ja Mikon Pomppulinnoihin pääsee pomppimaan. Mukana on myös Onni Orava!

Tapahtuma on ilmainen!

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) järjestämä Karhurock soi jälleen Kiteellä
29.–30.7.2022. S-marketin ja ravintola Karhun pihapiirin rakentuvalla festarialueella esiintyvät perjantaina 29.7. Aarne Tenkanen & Tempuntekijät, Mato Valtonen & Jore Marjaranta Band Plays Rock’n Roll ja Portion Boys. Lauantaina ovat vuorossa Olli Halonen, Peer Günt ja Happoradio.

Tapahtuma starttaa perjantaina sekä lauantaina klo 18 ja päättyy ulkotiloissa klo 24. Sen jälkeen bileet jatkuvat molempina iltoina Ravintola Karhussa. Lauantaina jatkoklubilla esiintyy Oku Luukkainen.

Festarit järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2013, ja se on vakiintunut pysyväksi Keski-Karjalan kesätapahtumaksi. Koronan vuoksi Karhurockia ei ole voitu järjestää kahtena edelliskesänä.

– Haluamme jälleen tarjota sekä omistajillemme että alueen kesävieraille hyvää musiikkia ja huikean festivaalitunnelman. Selkeästi on jo ollut aistittavissa, että koronarajoitusten höllentyessä yleisöllä on kova tarve päästä nauttimaan musiikista ja elämyksistä livenä, PKO:ssa Karhurockin koordinoinnista vastaava ravintola Karhun ravintolapäällikkö Jani Tiainen sanoo.

 

Lipunmyynti alkaa 1.4. klo 9.00 Livetossa www.liveto.fi.
PKO:n omistajille (K-18) liput myydään S-Etukortilla merkittävän edulliseen hintaan. Perjantain lippu S-Etukortilla 32,00 € (norm. 37,00 €), lauantai 40,00 € (norm. 45,00 €) ja kahden päivän lippu 60,00 € (norm. 65,00 €).
Karhurock on aikuisille suunnattu tapahtuma (K18). Karhurockista ja artisteista löytyy lisätietoa internetsivuilta osoitteesta www.karhurock.com.

Karhurockin turvallisuustoimenpiteisiin kuuluu yhteystietojen kerääminen osana lipunmyyntiä, jotta festivaali pystyy tiedottamaan mahdollisista tapahtumaan ja sen järjestämiseen liittyvistä muutoksista sekä informoimaan erityisesti turvallisuuteen liittyvistä seikoista mahdollisimman nopeasti ja avoimesti. Meille on ensisijaisen tärkeää huolehtia esiintyjien, asiakkaiden ja henkilökunnan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.

Lisätietoja: PKO, ravintolapäällikkö Jani Tiainen, p. 010 762 3501

Pohjois-Karjalan Osuuskaupalla oli kunnia päästä ensimmäistä kertaa isännöimään Kontioniemi Major Golf kilpailua, kun Karelia Golf:in PKO Open 2021 kisailtiin sunnuntaina 25.7.2021 Kontioniemessä. Meidän Riku ja Kaija-Riitta olivat paikalla isännöimässä tapahtumaa ja kertomassa mm. uudistuvasta Original Sokos Hotel Kimmelistä. Parempaa golfsäätä ei olisi voinut toivoa ja otteluisännän puolesta kisat onnistui mainiosti, osallistujia oli mukavasti ja kisapäivä oli kaikinpuolin mitä mainioin! Kisojen aikana nähtiin myös hieno Hole in one 15-väylällä, joka sattui olemaan vielä ”Lähimmäksi lippua” kisaväylä. Onnittelut Jormalle historiallisesta lyönnistä ja ensimmäisestä hole-in-one:sta!

Kilpailun voittajat palkittiin mm. hotellilahjakorteilla PKO:n hotelleihin. Onnittelut kaikille voittajille! Kiitos myös Karelia Golfin henkilökunnalle hienon tapahtuman järjestämisestä ja jokaiselle paikalla olleelle!

#meijänpko #pkoopen2021 #kareliagolf

Jokilaiva Romeo palvelee asiakkaita Joensuussa joenrannassa aina syyskuun puolelle päivittäin, säävarauksella. Upean Pielisjokimaiseman lisäksi laivalla voi nauttia rantakadun tunnelmasta, laajasta valikoimasta erilaisia juomia cocktaileista erikoisoluisiin sekä maukkaista pannupitsoista. Lisäksi Romeolla on entisestään laajentunut tapahtumatarjonta.

Lauantain Tähti-illoissa väkeä viihdyttävät vaihtuvat iskelmätähdet, viime kesältä tutulla konseptilla! Ensimmäisenä estradille nousee Meiju Suvas 19.6.

19.6. Meiju Suvas                                    24.7. Anneli Mattila

26.-27.6. YSÄRIJUSSI                           28.7. Jouni&Oscu

3.7. CatCat                                                31.7. Mikko Mäkeläinen

7.7. Jaysing Rhythm                               7.8. Marita Taavitsainen

10.7. Tauski                                              14.8. Tony Montana

14.7. Pate Friman                                    21.8. Annika Eklund

17.7. Pasi Vainionperä                            28.8. Sani

21.7. Isto Hiltunen                                   Tähti-illoissa showtime on aina kello 19.30.

Torstaisin vietetään Retrotorstaita Las Palmasilta tuttujen retrohintojen ja katukaraoken tahdittamana. Perjantaisin on Siesta-ilta eli katukaraokea sekä juomalistan juomat suoraan etelän auringon alta, eivätkä hinnat todellakaan pilaa lomafiilistä.  Lauantain Tähti-illoissa väkeä viihdyttävät vaihtuvat iskelmätähdet viime kesältä tutulla konseptilla! Esiintymässä ovat mm. Cat Cat, Tauski, Meiju Suvas ja lukuisia muita artisteja. Sunnuntaina voit antautua MayDayn vietäväksi kun mm. Syö Niin Paljon kuin jaksat- pizzabuffa ja kesäiset sangriakannut ovat ulottuvillasi pilkkahintaan.

– Tänä vuonna Romeo tarjoaa estradin myös entistä useammalle paikalliselle artistille kun ”Omilta kyliltä kajahtaa keskiviikot ” starttaa heinäkuun alusta- Juliana Vehviläisen luotsaaman Jaysing Rhythm duon tahtiin, Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) iltaravintoloiden ryhmäpäällikkö Outi Pohjoranta sanoo.Viime vuodesta uusi juttu on myös Romeon synttäripaketti, jossa vietät rennon kesäpäivän pannupizzan, sangrian ja karaoken tahtiin, omalla porukalla varaamalla jonkun aurinkokansista tai ruuman yksityiskäyttöön.

Lisätietoja: PKO, iltaravintoloiden ryhmäpäällikkö Outi Pohjoranta, puh. 010 762 3585.

Osuustoimintaprofessori Anu Puusa kansainvälisesti arvostetussa TED Talk-konferenssissa.

Anu Puusa on yksi niistä kolmesta harvinaislaatuisesta suomalaisesta asiantuntijasta, jotka on kutsuttu TED Talk -konferenssin puhujaksi.

”Taustalla oli esimerkiksi ajatuksia siitä, miten liike-elämää saataisiin rakennettua terveellisempään suuntaan ja voisiko osuustoiminta yritystoiminnan mallina olla tähän yksi tie. Osuuskunnat työllistävät arvioiden mukaan 280 miljoonaa ihmistä maailmanlaajuisesti ja maailman yli kolmessa miljoonassa osuuskunnassa on yli miljardi jäsentä, joten kasvava kiinnostus talouskeskusteluissa osuuskuntia kohtaan on ymmärrettävää. Lisäksi Suomi on yksi maailman osuustoiminnallisimmista maista, ellei peräti ykkönen, joten TED-organisaation toiveena minulle oli innostava puheenvuoro osuustoiminnasta”, kertoo Puusa puheensa sisällöstä.

Anu Puusa toimii professorina Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksen kauppatieteiden laitoksella. Hän kertoo innostuneensa osuustoimintatutkimuksesta ja opetuksesta noin 10 vuotta sitten herättyään siihen kuinka huonosti lähes meitä kaikkia suomalaisia koskettava malli tunnetaan. TED Talkin eli Puusan puheen aiheena oli osuustoiminta, sen idea, vaikuttavuus ja omintakeisuus yritysmallina. Puusa toimii maailmanlaajuisen osuustoimintaliikkeen kattojärjestön ICA:n Eurooppa-osaston hallituksessa Puusa on myös Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) sekä Osuustoimintakeskus Pellervon hallituksen jäsen.

Virtuaalista ilotulitusta

Puusan 12-minuuttinen osuustoimintapuheenvuoron oli osa virtuaalista TED Talk-konferenssia, joka järjestettiin 8. huhtikuuta. TED on vuonna 1984 perustettu voittoa tavoittelematon järjestö, jonka TED Talk-puheenvuorot Youtubessa ovat saavuttaneet yli kaksi miljardia katselukertaa. TEDin tavoitteena on levittää koko maailman tietoisuuteen ideoita muun muassa teknologian, viihteen ja muotoilun sekä monien muiden alojen saralta. Puhujina ovat olleet mm. Microsoftin perustaja Bill Gates, USA:n presidentti Bill Clinton ja U2-yhtyeen vokalisti Bono. Suomesta TEDin päälavalla puheen ovat Puusan lisäksi tiettävästi pitäneet vain tietoturva-asiantuntija Mikko Hyppönen F-Securesta sekä pelisuunnittelija Karoliina Korppoo. Parhaat TED-puheet ovat kaikkien nähtävissä ja kuunneltavissa TED:n nettisivustolla. Huhtikuun alussa pidetyn konferenssin esitykset olivat aikaisemmin nähtävissä vain rajoitetulle yleisölle, mutta nyt ne ovat avoimesti katsottavissa. Anu Puusan esityksen osuustoiminnasta voit katsoa täältä: http://go.ted.com/anupuusa

Anu Puusa

Anu Puusa

Sokos-tavarataloketju sekä kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliike Emotion siirtävät 3+1 Päivää -kampanjansa kesäkuulle vallitsevan koronatilanteen takia. Alun perin kampanja oli suunniteltu pidettävän maaliskuussa.

Sokoksissa ja Emotioneissa on tehty koko koronapandemian ajan määrätietoista työtä koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Turvaväleistä pidetään tarkasti kiinni, käsihygieniasta huolehditaan ja töissä käytetään aina kasvosuojaimia. Myymäläpelisäännöistä muistutetaan mm. äänikuulutuksin ja julistein.

– Sokoksella ja Emotioneissa asiointi on turvallista ja asiakkaamme ovat viime vuoden aikana omaksuneet uudet korona-ajan käytännöt turvaväleineen, käsien desinfiointeineen ja maskien käyttöineen hienosti. Suomessa eletään koronaepidemian etenemisen kannalta kuitenkin ratkaisevia hetkiä, ja haluamme omalta osaltamme kantaa vastuumme ja välttää nyt sellaista kampanjointia, joka voisi koota suuren joukon ihmisiä myymälöissä yhteen. Uskomme ja toivomme, että kesällä kampanja voidaan järjestää valoisemmissa merkeissä, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan johtaja Mika Laakso SOK:lta kertoo.

Kampanjat erilaisine etuineen ovat S-ryhmän asiakkaille myös poikkeusaikoina tärkeitä. Korona-ajan kampanjoissa ruuhkat minimoidaan varmistamalla, että kassoilla ja muissa toiminnoissa on riittävästi henkilöstöä, jotta asiointi pysyy sujuvana eikä pitkiä jonoja synny. Aukiolot pidetään laajoina ja kampanjoiden kestoaikoja pidennetään tarvittaessa, jotta ruuhkia ei sitäkään kautta synny.

– 3+1 Päivää -kampanja on perinteisesti houkutellut ihmisiä myymälöihin, sillä kauneuden ja muodin tuotteita halutaan tutkia ennen ostopäätöstä. 3+1 Päivää -kampanja eroaa muista kampanjoistamme myös siinä, että siinä päiväkohtaiset tarjoukset ovat suuressa roolissa ja kampanjalla on tietty, vakiintunut kesto. Halusimme siirtää kampanja-aikaa mieluummin reilusti eteenpäin, jotta kampanja voidaan toteuttaa siinä muodossa, johon asiakkaamme ovat tottuneet, Laakso kertoo.

3+1 Päivää -kampanjan siirtoa lukuun ottamatta Sokos-tavaratalot ja Emotion-myymälät palvelevat asiakkaita normaalisti tehostettuja turvatoimia noudattaen. Myös Sokoksen verkkokauppa sokos.fi on käytössä normaalisti.

Yhteydenotot:
S-ryhmän mediapalvelu: viestinta(at)sok.fi, 050 472 2745